jubileummagazine Rofianda

  Caatjes Pen – stamtafel voor verhalen

  De kracht van bedrijfsverhalen maken. Ze

  • verbinden
  • inspireren
  • maken het verschil
  • verhelderen
  • worden doorverteld

Bedrijfsverhalen maken

Wat is een bedrijfsverhaal?

Voordat mensen zaken met je doen, willen ze ook graag weten met wie ze te maken hebben. In een bedrijfsverhaal vertel je in jouw taal en woorden wie er achter jouw bedrijf zit en wat jouw toegevoegde waarde voor de bezoeker is. Dat verhaal staat vaak onder de Over ons-pagina.

Wat zijn de voordelen van een bedrijfsverhaal?

Met goede storytelling over je bedrijf, versterk je je positie in de markt en blijf je top of mind.  Het is jouw verhaal dat er werkelijk toe doet en waarmee je het unieke verschil maakt. Het draagt bij aan de branding van jouw bedrijf en merk. Bovendien geeft het jou de status van expert op jouw vakgebied. Je vertelt op jouw manier over jouw bedrijf. Wat is de geschiedenis ervan en waarom ben je jouw passie gaan volgen? Waarom doe je wat je doet en wat is jouw toegevoegde waarde? Jouw persoonlijke verhaal trekt de aandacht van de bezoeker die na het lezen meer te weten wil komen en contact gaat zoeken. Combineer je verhaal met dat van jouw medewerkers en relaties. Dat resulteert  in een effectieve marketingtool.
De mogelijkheden voor de vorm waarin jouw verhaal verteld kan worden, zijn legio. Zie de voorbeelden in mijn portfolio.

Wanneer een bedrijfsverhaal laten maken?

Een bedrijfsverhaal laat je maken

  • als informatie op de Over ons-pagina
  • bij een bedrijfsjubileum (historie)
  • als extra informatie bij een offerte
  • bij een overname/fusie (nalatenschap)
  • bij de lancering van een nieuw product (missie)
  • bij de viering van een feest ter ere van een jubilaris
  • als een medewerker afscheid neemt (overdracht)
  • bedrijfsfeest
  • maar ook doet jouw verhaal op LinkedIn ertoe

Door interessante en boeiende bedrijfsverhalen te maken bereik je (nieuwe) medewerkers, relaties, klanten, pers, belanghebbenden, aandeelhouders en omwonenden.

Klanten vertellen hun verhaal: Rofianda

Ronald Gronsveld bestond in 2018 met zijn bedrijf Rofianda 10 jaar en wilde graag met een jubileumboek zijn expertstatus op het gebied van verlichting laten zien en dat hij voor grote bedrijven werkt zoals Fuji en Engie etc. én zelfs verlichting ontwikkelt. Ronald wilde naast zijn eigen verhaal, vooral ook dat van zijn relaties verteld zien. Hoe ervaren zij de expertise, samenwerking en service van Rofianda? Om dat te weten te komen, mocht ik tien bijzondere klanten interviewen en het resultaat is een fraai jubileummagazine geworden.

Ronald: ‘Werkelijk bijzonder om te zien hoe Erica in staat is om iets los en onsamenhangend tot een vloeiend geheel kan omtoveren. Het resultaat was boven verwachting. Ik kom nu eenvoudiger binnen bij de grote bedrijven. Erica is een fantastische verhalenschrijfster met een warme uitstraling.’ 

Klanten vertellen hun verhaal

Jubileumboek bij pensioenHet afscheid van een zeer gewaardeerde collega stond voor de deur. De organisatie wilde hem graag verwennen met een mooi boek. Hierin moesten de herinneringen komen van zijn collega’s. Die hebben we gebundeld tot een mooi boek. Het ontroerde hem toen hij dit boek overhandigd kreeg.

Eerder heb ik verhalen geschreven voor

Welke verhalen wil jij verteld hebben?
Je bent van harte welkom aan mijn stamtafel om jouw verhaal te vertellen, zodat ik het kan schrijven. Uiteraard kan ik ook naar jouw locatie komen om te luisteren naar jouw verhaal.